Dobra reklama w odcinkach


Witajcie na naszym blogu poświęconym reklamie. Chcemy podzielić się w nim z Wami częścią naszej wiedzy na temat teorii i praktyki tworzenia reklam, skutecznego przekazu marketingowego, technik perswazji itp… W dziedzinie tak szerokiej jak reklama każde zestawienie jest niepowtarzalne i zawiera czyjś arbitralny wybór. Mamy nadzieję, że z jednej strony znajdziecie tu trochę marketingowego ABC, a z drugiej garść ciekawostek, którymi można zabłysnąć podczas rozmowy z klientem lub podeprzeć się w procesie kreacji.

W następujących odsłonach będziemy starali się odpowiedzieć na podstawowe oraz trochę bardziej złożone pytania. Spróbujemy zmierzyć się niektórymi mitami i obiegowymi opiniami na temat reklamy. Zapytamy np., czy seks sprzedaje wszystko? Czy strach skutecznie motywuje, aby coś kupić? Jaką formę perswazji wybrać: emocjonalną czy racjonalną? Czym się kierować w wyborze strategii marketingowej: rodzajem reklamowanego towaru czy raczej profilem potencjalnych konsumentów? Zapraszamy do lektury i regularnych odwiedzin - będziemy stale publikować nowe treści.




blog
19 Sty

Skuteczna reklama a sposób dokonywania zakupów

Autor: Mayaki

Zastanawiając się nad sposobem, w jaki zareklamujemy dany produkt lub markę, musimy w pewnym momencie stanąć przed dylematem. Co bardziej kieruje naszym docelowym konsumentem: serce czy rozum? Jakiego przekazu użyć: bardziej emocjonalnego czy też bardziej racjonalnego?...

blog
17 Sty

Reklama podprogowa: fakty i mity

Autor: Mayaki

Na pewno każdy z Was zetknął się z określeniem reklama podprogowa, przekaz podprogowy, czy też z nieco rzadszym sformułowanym przekaz subliminalny. Wokół tego tematu narosło wiele mitów, zabawnych przesądów a nawet bardzo dziwnych pomysłów rozbrykanej wyobraźni. Senat Amerykański był gotów nawet zdelegalizować tę formę reklamy jako stanowiącą zagrożenie psychomanipulację...

blog
15 Sty

Skuteczny copywriting w reklamie

Autor: Mayaki

Najprościej ujmując sprawę można powiedzieć, że tekst używany w reklamie musi mieć pewne cechy, które nie są wcale oczywiste z punktu widzenia zasad wtłaczanych uczniom na lekcjach języka polskiego. Niektóre z nich mogą wręcz stać w pewnej sprzeczności do prawideł poprawnej polszczyzny. Dlatego dla stawiających pierwsze kroki w reklamie, czy to jako początkujący copywriter czy jako klient zamawiający usługi marketingowe, warto zapoznać się z odkryciami, jakich dokonali psycholodzy społeczni badający temat...